Egyre divatosabbak a fekete fém kiegészítők a lakásban
Arhívum | február 2019
Virágminták
A lakberendezésben mindig fontos szerepet játszottak a virág- és növény motívumok. Vidéki ingatlanok esetén a külvilággal vontak párhuzamot a belső terekben, városi környezetben pedig pótolták a természetet. Szinte végtelen számú tapéta- és textilkínálatot találunk ebben a témakörben, de vannak köztük olyanok, melyek „örökzöldek”.
A rózsa a romantika, a nőiesség, a vidéki elegancia megtestesítője. Stílustól függően szinte minden léptékben találkozunk vele, az apró mintától az óriás posztertapétáig. Színvilágban nem feltétlenül követik a valódi virágok színskáláját, de ez egyáltalán nem zavaró. Fekete-fehér és stilizált (pl.: Macintosh rózsa) mintaként még a modern stílushoz is találunk megfelelő kiegészítőt.
A csak zöld vagy nagyrészt zöld növényeket ábrázoló minták a vidéki stílusok jellemzői, de akár egy gyerekszobában is jól mutatnak. A páfrányok, formára nyírt bokrok (topiary), zöldségek, borostyán jó példák erre. A dzsungelminta kifejezetten divatos már kb. 2-3 éve, szinte bármilyen helyiségben használják, a minta léptéke általában nagy. A zöld szín (árnyalattól függően) megnyugtató és természetközeliséget sugall. Ezek is megtalálhatók „színtelen” változatban, mely még szélesebb skálára emeli az alkalmazási lehetőségeket.
Töretlen népszerűségnek örvend a levendula, mint a provence-i stílus megtestesítője. A szín itt kötött: a lila árnyalatai. A minta léptéke kicsi vagy közepes. A vidékies hatás egyértelmű.
A gyümölcsminták között talán több olyat találunk, mely játékosabb összhatást nyújt. A pop art, a retro és a disco stílus is előszeretettel használta. Persze a teljes mértékben klasszikus stílusú változatok is éppolyan izgalmasak, gondoljunk például William Morris gránátalma és eper mintáira.
Természetesen számtalan más növényt is megtalálunk a minták között a fentieken kívül (pl.: tulipán, falevelek, pipacs, pitypang, hortenzia). A legnagyobb gyártók azonos textil és tapéta kollekciót készítenek, hogy színben és mintában is össze tudjuk hangolni a szoba berendezését.
Botanikai témájú enteriőr kialakításához is kérje lakberendező segítségét.
Játék
Smaragdzöld
Glamour
Pár éve már nagyon divatos irányzat az úgynevezett glamour stílus. Nőies, modern irányvonal, aminek azonban vannak klasszikus jegyei is.
Az alapszínek semlegesek: fekete, fehér, bézs, szürke. Ezek monotonitását törik meg a fényvisszaverő felületek. A csillogást elsősorban fémes (arany, ezüst, rosegold, króm), üveg/kristály/tükör és magasfényű felületek használatával érik el. Lámpatestek, kisbútorok, képkeretek, tükrök stb. révén vihetjük be ezt leginkább a térbe.
Jellemző a textilek halmozása, a luxus érzetét keltő puhaság megteremtése. A barokk, klasszicista és rokokó stílusjegyek felismerhetők, de a bútorok egyszerűsítve hozzák vissza a klasszikus vonalvezetést és díszítést (pl.: cabriole lábforma, gombozott háttámla, címeres fiók fogantyú). Az ülőbútorok teljes kárpitozást kapnak, ahogyan az ágy is. Az összhatás elegáns, mégis hívogató. A díszpárnák mennyisége a kanapén, fotelekben és az ágyon a legnagyobb kényelmet sugallja. A bársony, a szőrme, a selyemfényű textilek tökéletesek ehhez a stílushoz.
A világítás terén a funkció mellett nagy hangsúlyt kap a látvány is. Még a legkisebb helyiségekbe is csillár kerül. Az üveg függők visszaverik a fényt. A kicsit sejtelmesebb, visszafogottabb hatásra törekedve fényáteresztő textillel burkolt lámpákat használhatunk. A gyertyák fontos szerephez jutnak, hiszen a romantikus felhang is hozzá tartozik a stílushoz.
A semleges alapot néhány színfolttal meg lehet törni. Ekkor a visszafogottabb, de nem feltétlenül pasztell árnyalatok jelennek meg, elsősorban a kékek, a lilák, a rózsaszínek közül. Bár az alkalmazott színek lehetnek csak meleg árnyalatok, mégis egyfajta hűvösség jellemzi az összhatást, talán éppen a csillogás mértéke miatt.
A modern csavart leginkább a műalkotások képviselik. A képek a falon, a kiállított szobrok és egyéb dísztárgyak általában teljesen kortárs darabok. Színük és csillogásuk integrálja őket a térbe.
Kevés, de meghatározó minta használata is feldobhatja a teret, ha ezt nem (csak) színekkel kívánjuk elérni. A damaszt minta, az örök klasszikus, ami itt is jó szolgálatot tesz. A geometrikus minták szintén illenek a glamourhoz (pl.: chevron, rácsozat, szabályos csíkozás).
Mivel a stílus bővelkedik a modernizált klasszikus jegyekben, ezért az eredeti antik berendezési tárgyak nem illenek ebbe a környezetbe. Nem keverednek a csillogó-villogó vadonatúj eleganciával, hanem versenyre kelnek vele, aminek a végeredménye zavaró lesz.
Kérje lakberendező segítségét a glamour stílus megvalósításához otthonában.
Festékpaletta 16.
Valentin napi tálalás 2.
Kültéri Valentin napi dekor
TV állványon
Jules Hardouin-Mansart
Jules Hardouin-Mansart Franciaország vezető építésze volt XIV. Lajos uralkodása alatt. Hírnevét csodás terveivel, precizitásával és sokoldalúságával érdemelte ki.
1646-ban született Párizsban. A Mansart nevet 1668-ban vette fel nagybátyja, François Mansart építész után, akinél tanulmányait is folytatta és akiről a manzárd tetőt elnevezték. 1677-től már közvetlenül a királynak dolgozott. 1681-ben első építésszé nevezték ki, 1682-ben pedig nemesi rangra emelték.
Épületei tökéletesen megfeleltek a barokk kor kívánalmainak és a Napkirály grandiózus elképzeléseinek. Sokoldalú építész volt, hiszen kastélyokat, köztereket, templomokat éppúgy tervezett, mint magánházakat és pavilonokat. Az átalakítások, bővítések, felújítások során belevitte saját stílusát és elképzeléseit a tervekbe, de mindig szem előtt tartotta az eredeti épület értékeit. Munkáira jellemzők voltak a nagy, nyugodt terek, az ismétlődő árkádok és különálló oszlopok – ezeket arra használta, hogy a belső terek is méltóságot sugározzanak. Nagyon jól választotta meg azokat a művészeket, akikkel együtt kellett dolgoznia egy épület megvalósulása során (pl.: Le Notre, Le Brune, Cotte). Előszeretettel alkalmazta a manzárd tető megoldást is. Főbb munkái: Invalidusok háza, Nagy Trianon, Vendôme tér, Versailles-i palota.
1708-ban halt meg Marly-le-Roi-ban.